Julehilsen til alle elever og foresatte!

Julehilsen

Vi har fått spilt bordtennis, reist på turer, hatt volleyballturnering og gått i pysj. Så får vi se om vi kan spise grøt sammen i januar, og kanskje få til fotballturneringen i løpet av våren. Vi krysser fingrene for det!

Når vi kommer tilbake i januar, er vi på rødt nivå i første omgang de to første ukene. Det blir tilsvarende organisering som forrige gang vi var på rødt nivå:

• Hver klasse deles i to kohorter som sitter i hvert sitt klasserom. De dagene elevene har digital hjemmeskole, gjennomføres undervisningen på Teams.
  • Elever har ikke anledning til å oppholde seg i fellesareal gjennom skoledagen.
  • Det er ingen fellespauser i løpet av skoledagen. Dette innebærer følgende:
    Elever kan gå ut en og en for å gå på do, handle i kantinen.
    Elever skal ikke gå sammen.
  • Småfriminutt
    Dersom elevene ikke bytter rom skal de være inne i klasserommet på plassen sin.
  • Lunsj:
    Elevene  må enten oppholde seg på plassen sin i klasserommet eller velge å gå helt ut i frisk luft.
    Smittevernreglene om 1 meter avstand gjelder også ute.
    Elevene må komme presis tilbake til timen.

Tirsdag 04.01. har alle digital hjemmeskole. Det er viktig å logge seg på i Teams til den tiden som står i timeplanen. Skulle du hatt utsatt vurdering 20.12.21, skal du etter avtale med faglærer møte på skolen 04.01.22 og gjennomføre vurderingen(e) denne dagen.
På pc finner du hele dette brevet, inkludert planen for de to første ukene, til høyre på siden. På mobil finner du brevet og planen nederst under teksten.
Termin 2 starter mandag 17.01.22. Vi har ingen signaler om hvilket nivå vi skal starte på da, men forhåpentligvis er det litt mer normalt der vi kan samle blandete faggrupper. Karakterene for termin 1 publiseres mandag 17.01.22 kl.1500 i VIS. Dette er en fin anledning til å sette seg nye mål for tiden frem til standpunkt skal settes i juni.
Takk for en fin høst med mange gode samtaler, latter, glede og litt frustrasjon over den verden vi er i. Jeg håper hver og en klarer å senke skuldrene i dagene som kommer, og får ladet opp energien til neste etappe i skoleåret starter. Jeg gleder meg til å se hver enkelt igjen i januar.

En oppfordring til oss alle:
Send en liten melding til en du kanskje ikke snakker så ofte med. Et smil eller hilsen fra deg kan være det som gjør at dagen blir meningsfull for en annen. La oss være gode medmennesker for hverandre.

God ferie alle sammen!
     Stor juleklem (digital denne gangen...)

Siv
     rektor