Talentsenteret i realfag

Bitbot
Talentsenteret i realfag er et tilbud til elever på ungdomsskolen og på Vg1 og Vg2 på videregående. Det er for dem som trenger ekstra faglige utfordringer, som er spesielt ivrige etter å lære, og som kanskje kjeder seg fordi de raskt mestrer de oppgavene de får. Vi tar utgangspunkt i teoretiske realfag som matematikk, kjemi, fysikk og biologi, og integrerer de med teknologiutvikling, prototyping og praktisk bruk av teori. Talentsenterets deltakere vil i løpet av skoleåret jobbe i tverrsnittet av teoretisk realfag, praktisk ingeniørfag og kunst og design.

Hvis du synes det virker spennende å lære om strøm ved å bygge egen forsterker eller lære om aerodynamikk ved å skyte opp egne modellraketter, er dette plassen for deg. Denne lille videosnutten er fra Oslo Vitensenter:

Skoleåret 2023/2024 er det to talentsentergrupper ved Persbråten, en for elever fra ungdomsskolen og en for elever fra Vg1 og Vg2.
Gruppen for elever fra videregående starter opp etter jul og har plass til seks elever fra Persbråten. Dersom du ønsker å delta, ta kontakt med Marte Petersen-Øverleir.
Frist for å melde interesse er 17. november 2023.
Elever som deltar på talentsentersamlinger, får ikke fravær i andre fag.

Her finner du mer informasjon om talentsenteret.

Marte Petersen-Øverleir
marte.petersen-overleir@osloskolen.no