Hvorfor studerer vi Marin teknikk ved NTNU?

Ntnu forside2

Begge gikk på studiespesialisering med toppidrett her på skolen. Eirik gikk alpin og Simon toppidrett langrenn. Nå følger guttene et 5-årig masterprogram for å bli sivilingeniører, og begge studerer på andre året.
De fortalte elevene våre at Marin teknikk i Trondheim ligger langt framme på verdensbasis og består av åtte ulike fordypningsretninger. De to første årene er felles for alle, og deretter velger man studieprogram, for eksempel «marine ressurser og havbruk», «marin kybernetikk» eller «marin konstruksjonsteknikk».
Her kan du lese mer om opptakskrav, studiets oppbygning og hvilke spennende jobbmuligheter du har etter endt studie.
Her en video om studiet Marin teknikk
Simon og Eirik er veldig fornøyd med studiet og ikke minst alle mulighetene som det gir. De anbefaler elever på Persbråten som er interessert i matematikk og andre realfag, å søke på samme studium i Trondheim. Videre snakket de entusiastisk om det gode, aktive studentmiljøet i Trondheim med utallige foreninger. Blant annet kunne de fortelle om NTNUI (idrettslag) med ca. 12000 medlemmer.
Her en videosnutt om studentmiljøet ved NTNU
For mer informasjon kan du godt kontakte de to studentene eirianda@stud.ntnu.no eller simonkm@stud.ntnu.no

Ntnu marin