Dette er oss

Persbråten videregående skole har en idrettslig profil. Halvparten av våre 530 elever har enten toppidrett eller breddeidrett som fag, og vi samarbeider tett med lokale idrettsklubber. Skolen tilbyr et profesjonelt fagmiljø med høyt sportslig nivå og motiverte utøvere, og vi har som mål å lage en skolehverdag hvor toppidrettselever kan kombinere skole- og idrettssatsing. I tillegg bruker vi toppidrettstenkning for å få alle elever til å strekke seg og nå så langt de greier. Ikke alle kan bli toppidrettsutøver, men alle kan lære å tenke som en!

På Persbråten videregående skole møter du et inkluderende elevmiljø. Elevene trives, og du får tett faglig oppfølging og veiledning. Er du i tillegg toppidrettselev, vil vi tilrettelegge for at du både kan gå på skole og satse på høyt nivå innenfor idretten din.