Vitnemål

Har du tatt en eller flere eksamener som privatist, som du ønsker å få inn på vitnemålet ditt?

Skolen får ikke melding om elever som har tatt privatisteksamen, og vitnemål oppdateres heller ikke automatisk. Du må selv ta kontakt med skolen når det gjelder ønske om nytt vitnemål.

Hvis privatisteksamen er tatt ved Privatistkontoret i Oslo, er det ikke nødvendig med dokumentasjon.

Hvis privatisteksamen er avlagt i et annet fylke enn Oslo, må eksamensresultatet dokumenteres ved et Kompetansebevis. Det er ikke tilstrekkelig med utskrift fra eksamensprotokoll eller utskrift fra PrivatistWeb.
Norske vitnemål overføres til norsk vitnemålsdatabase (NVB) og vil finnes elektronisk på Samordna opptak.
Hvis du ønsker:

• Nytt vitnemål eller kopi
  • Nytt kompetansebevis eller kopi
  • Oversettelse til engelsk

må du sende en skriftlig forespørsel til postmottak@osloskolen.no Husk å merke med "Persbråten videregående skole".

Det er viktig at det gis beskjed om hvilke fag som skal med på vitnemålet og hvilke fag som eventuelt skal fjernes. Oppgi også telefonnummeret ditt og postadressen din, samt hvilket år du gikk ut fra Persbråten.
Vi har en behandlingstid på 5 virkedager, men før innleveringsfrister kan behandlingstiden være noe lengre.

Skolen sender ikke inn vitnemål til de ulike utdanningsinstitusjonene, og heller ikke til utlandet.

Informasjon fra Oslo kommune om vitnemål