Toppidrett på Persbråten

Persbråten vgs
  • Vårt mål på Persbråten er at du skal få et tilbud tilrettelagt for deg og dine behov uansett hvilken idrett du driver.

Ønsker du et toppidrettstilbud ved Persbråten videregående skole, har du tre valgmuligheter hos oss.
Du kan søke:

Toppidrettselever får en tilpasset timeplan som innebærer at de kan trene om morgenen to ganger i uka. Toppidrettselevene går i egne klasser og skal oppleve en skole som ønsker å tilrettelegge for skole og idrett. Vi har nye og flotte idrettsfasiliteter med idrettshall, styrkerom, slyngerom og spinningrom.

Skolen har en tydelig samarbeidsavtale med Heming Alpint, Røa IL i forhold til langrenn og fotball, Ready Bandy, Njård tennis, og flere lokale idrettsklubber. Vi tilrettelegger også for en rekke individuelle idretter, slik at uansett hvilken idrett du driver med så skal du få et tilrettelagt tilbud hos oss.

Under kan du se hvilke idretter som inngår i idrettstilbudet på Persbråten. Du kan også lese mer om de ulike ved å trykke på dem:

Her kan du lese mer om breddeidrett for deg som liker å trene allsidig

NB: Alle toppidrettsøkere må fylle ut et skjema digitalt hvor en svarer på hvem en er og kort idrettslig CV

• Dette er et krav til alle søkere da vi trenger informasjon om dere. De som ikke fyller ut skjema, blir ikke vurdert for toppidrett på Persbråten vgs. Dette er et tilleggskjema - du må også søke skoleplass som vanlig via VIGO.NO.
  • Deretter vil du bli innkalt til opptaksdag på et senere tidspunkt (medio april). Eksakt dato får alle toppidrettsøkere informasjon om etter 1.mars.
  • Vi tilbyr forsering i matematikk for alle elever som har 1T fra ungdomsskolen.
  • For spørsmål om toppidrett på Persbråten vgs – ta kontakt med avdelingsleder for idrett, Lars-Erik Strand.

Lars-Erik Strand.jpg

Lars-Erik Strand